Bjorn Klassen del Staff de ISI esta creando una herramienta para la creación de Circuitos en rFactor 2, nos presenta este vídeo en el que podemos ver algo del funcionamiento de esta nueva herramienta para rF2.
Hi
this news isn’t typical “mod released” or “game preview”, but still I think it could be of great interest for the race community, especially for the modders.
The last couple of months I’ve been collecting,rewriting and creating all kinds of tools to assist in the racetrack creation process. The main goal was to be able to create a racetrack while maintaining all dynamic relationships, ensuring the user can still tweak the layout, individual lofts and props….run the exporter and direct iterate in game. This way iteration times should go from hours/days to minutes. Besides that I wanted to make it as user friendly as possible so that everyone with a basic knowledge of a 3d package can use this. Right now it’s a plugin for Maya, I hope I can port it sometime into different packages or as a standalone package.
I see this project as a solid base to build further upon while I’m learning C++. The general idea is to analyse the weakest points and improve them with custom nodes. The first public version will released somewhere before summer (under a creative common license probably)…but first I want to use this in a real production environment to see where the weaknesses and strengths are….it’ll be a racetrack for rfactor 2, located in Morocco !
Cheerz!
Bjorn
Bjorn
Web Oficial : http://rfactor.net
Es realmente bueno que ISI desarrolle herramientas oficiales para el rF2.
ResponderEliminarPor lo que se ve en el video, no va ser muy complicado para quienes nos animamos a hacer circuitos y no somos muy habilidosos con el 3dmax. Para el rF1 el Bob´s Trak Builder es una buena alternativa y, con paciencia, se pueden lograr circuitos de calidad.
Ojalá lo liberen pronto!!!
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Es una de las mejoras en rFactor 2 el soporte que vas a tener
ResponderEliminarenrealidad este trackmaker es mas complicado que hacer la pista con 3d studio, en mi caso uso 3d studio hace muchos años, y puedo asegurar que les seria mas facil que aprendieran a usar 3d studio antes que este trackmaker, yo tengo la beta del trackmaker, tal y como dice Bjorn, es un plugin de maya y la verdad hacer un circuito es mas que complicado, no es tan facil como se ve en el video, entren a la beta y saquense las dudas.
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